Conceptul ESL

Conceptul ESL  s-a nascut in anul 2007 in cadrul unei gradinite private din Bucuresti, izvorat din mintile unor pedagogi si educatori care isi doreau altceva.

Ne-am stabilit atunci trei obiective importante:

– limba straina sa nu mai fie o corvoada,

– copiii sa tina minte pe termen lung ceea ce au invatat,

– sa cunoasca si altceva in afara de “cantecele si poezii”.

Am incercat mai intai sa ne apropiem de ei prin joaca, sa selectam teme care le par interesante, sa folosim mijloace de predare cat mai multe si mai diverse, astfel incat sa le mentinem atentia treaza pe parcursul tuturor celor 50 de minute cat dureaza o lectie ESL. Asa am reusit sa transformam limba straina dintr-o corvoada intr-o distractie. Primul pas era facut.

O alta parte foarte importanta din conceptul ESL au fost recapitularile dese si consistente. Recapitulam atat la finalul fiecarei teme cat si la finalul fiecarui semestru.  Acestea consolideaza tot ce a fost invatat. Fara ele, dupa fiecare vacanta ne-am trezi cu cativa pasi in urma. Asa am reusit sa ii ajutam pe copii sa tina minte ceea ce au invatat, nu o mai luam de la capat la inceputul fiecarui an scolar.

A treia componenta principala a conceptului ESL este aplicabilitatea. Ce sens are cunoasterea unei limbi straine, chiar si la varste destul de mici, daca tot ce ramane din ea sunt cateva cantecele si poezii? La ESL am selectat teme cu utilizari in lumea reala, cum sunt “Casa mea” sau “La cumparaturi”, unde copiii invata sa utilizeze limba si in afara orelor ESL, nu doar sa o inteleaga.

Bineinteles ca  nu am exclus cantecele si poeziile din programul ESL, dar le-am repus pe locul lor de drept, acela de a completa invatarea unei limbi, si nu de a inlocui-o.

Astazi ne mandrim cu singurul program educational de invatare a limbilor straine pur romanesc. ESL este distractiv, durabil si aplicabil in viata reala.